Jak zrobić dobre zdjęcia ubrań do sklepu internetowego?

Odzież towarzyszy nam w zasadzie przez cały czas. W dzień, w nocy, w pracy, szkole, podczas biegania czy nurkowania. Każdy z nas potrzebuje wielu rodzajów ubrań co w naturalny sposób stwarza duży popyt. Sklepy dwoją się i troją aby wyróżnić właśnie swoje modele na tle równie pokaźnej konkurencji. Szczególnie widzimy to w dobie internetu, który z dnia na dzień staje się coraz większym kanałem sprzedaży.

Rodzi się więc pytanie w jaki sposób wyróżnić swój sklep z odzieżą pośród tysięcy innych? Dobry, szczegółowy opis produktów, konkurencyjne ceny, wyprzedaże i zniżki czy świetna obsługa klienta? Sposobów jest wiele ale jednym z najważniejszych i podstawowych są dobre zdjęcia ubrań.

Jakie są rodzaje zdjęć odzieży?

Flaty, packshoty, zdjęcia typu duch… Zapewne spotkałeś się z niektórymi z tych określeń ale nie są do końca jasne.

Zdjęcia „na płasko” z angielskiego „flat” to jak łatwo się domyślić produkt ułożony na tle i sfotografowany z góry. Przy tego typu ujęciach dobrze prezentują się na przykład:

  • spodnie garniturowe
  • tshirty
  • skarpetki
  • bielizna

Packshoty to trochę ogólne określenie zdjęć na białym tle, które w przypadku odzieży może oznaczać zdjęcie:

  • koszuli złożonej w kostkę
  • skarpetek w ozdobnym pudełku
  • zestawu krawatów

Najbardziej popularnymi i jednocześnie tajemniczo brzmiącymi są tzw zdjęcia na duchu, czasem określane jako fotografia na niewidzialnym manekinie. Tego rodzaju zdjęcia przedstawiają odzież idealnie wypełnioną jednak bez udziału modela czy manekina. Na jednym ujęciu widzimy zewnętrzną oraz w zależności od kroju wewnętrzną część ubrania. Są to ujęcia estetyczne, powtarzalne i zwracające uwagę na dany produkt. W ten sposób możemy szczególnie dobrze zaprezentować:

  • marynarki
  • bluzy
  • kurtki
  • spodnie
  • krótkie spodenki
  • koszulki
  • swetry
  • sukienki
  • spódniczki

Czym powinno się cechować dobre zdjęcie odzieży?

Na początku musimy zdecydować w jaki sposób sfotografujemy nasze produkty. Większość ubrań można przedstawić zarówno w technice duch oraz jako flat. Warto zobaczyć w jaki sposób swoje produkty fotografuje konkurencja i wcale nie w celu kopiowania a wręcz przeciwnie – aby stworzyć ujęcia wyróżniające naszą markę, zapadające w pamięć.

Następnie należy dobrać odpowiednie oświetlenie, które wydobędzie najważniejsze cechy takie jak poprawny kolor czy rodzaj materiału.

Dobre zdjęcie ubrania w sklepie internetowym powinno być również ostre i wyraźne. Tło musi być idealnie białe gdyż nawet najmniejsze niedoskonałości zostaną natychmiast zauważone.

Zwróć uwagę, że znasz swój produkt, możesz go bardzo dokładnie opisać z pamięci. Twój klient widzi go jednak po praz pierwszy na ekranie swojego komputera. Warto więc pokazać ubranie nie tylko w całości z przodu ale również pod kątem, z tyłu czy skupić się na ważnych detalach – jakość materiału, ozdobne wykończenie czy metka poświadczająca oryginalność to rzeczy, których nie widać na pierwszy rzut oka. Więcej zdjęć to więcej informacji, którą możemy przekazać w przyjazny sposób klientowi i zatrzymać go przy swojej ofercie. Ludzie wolą w kilka sekund przejrzeć galerię zdjęć niż czytać ścianę nawet bardzo dobrze napisanego tekstu.

Cena czy dobry opis są ważne ale w pierwszej kolejności internauta zwraca uwagę na zdjęcie. To ono przekazuje najwięcej informacji o produkcie w pierwszym kontakcie już na miniaturce.

Podobne posty

Leave a Comment